fbpx
  • Як зміняться вимоги до бізнес аналітиків через кризу?

    Як зміняться вимоги до бізнес аналітиків через кризу?

Як зміняться вимоги до бізнес аналітиків через кризу?

Автор експертної думки:  Roman Sakharov

Пандемія COVID-19 внесла свої корективи у бізнес-життя світу. Вимушений lock-down призвів до замороження відкритих вакансій у більшості компаній, скорочення витрат, у тому числі й на бонуси, компенсації та премії.

Що ж ми спостерігаємо в ІТ індустрії, особливо щодо роботи бізнес аналітиків?
Глобального просідання по заробітних платах не спостерігається. Так, деякі компанії скасували премії та бонуси, але зниження ставок заробітних плат — радше виключення.
З відкритими вакансіями ситуація гірша — в більшості ІТ компаній зараз freeze на відкриття нових позицій.
Компанії дуже обережно підходять до питання відкриття нових позицій й воліють перечекати цей період. А ті позиції, які з’являються, у першу чергу намагаються закрити внутрішніми переводами. Адже деякі проекти все-таки скоротилися й певний резерв спеціалістів сформувався.

Як же зміняться, й чи зміняться взагалі, вимоги до бізнес аналітиків?

Безумовно, зміняться. Ця ситуація змусила всіх перейти в remote режим. Відповідно, в нових реаліях кількість часу в офісі не факт, що повернеться на “докарантинний” рівень. Тому й серед всього набору навичок бізнес аналітика зараз стануть актуальними:

  • Вміння фасилітувати онлайн зустрічі
    Адже якщо раніше у нас була розкіш у вигляді on site discovery workshop у клієнта, зібратись командою на story mapping або PBR, то тепер це все виключно онлайн. Тримати концентрацію, фокус учасників в такому форматі важче. Треба краще готуватись до таких зустрічей, робити домашню роботу. Просто прийти й провести — вже не вийде.
  • Тайм-менеджмент та правильна комунікація
    Через онлайн формат роботи кількість запитань, дзвінків від клієнтів зростає. Вони не впевнені, що команда працює ефективно з дому, тому хочуть ще більше контролю й запевнень, що ви сфокусовані над задачами. Робота перетворюється на кол-центр. Тому необхідно правильно вибудовувати процес комунікації як з клієнтом, так й всередині команди. Гарна практика — домовлятись про “вікна доступності”, щоб й ви, як бізнес аналітик, мали час на написання вимог.
  • Здатність побудувати правильний бізнес аналітичний процес
    Якщо раніше можна було описувати вимоги більш високорівнево, деталі уточнювати в процесі живого спілкування, то тепер це не спрацює. Уже не буде можливості «прийти й підкрутити на місці», виїхати за рахунок досвіду та харизми. Тому критичним є вибудова системного процесу збору вимог, введення додаткових пояснень з командою на додачу до стандартних PBR.
  • Від бізнес аналітиків будуть вимагати базових навичок проектних менеджерів й навпаки
    Через вектор на скорочення витрат будуть поширені суміщені ролі, коли одна людина виконує 2 ролі: ВА та РМ. Тому розуміти базові принципи управління проектами, SDLC необхідно.

Що ж робити тим бізнес аналітикам, хто в період кризи все таки втратив роботу?

  • Безумовно, намагатись підтримувати навички на рівні того, що зараз актуально на ринку. Тобто, якщо вас спитали щось на співбесіді, а ви не знаєте, що це/не використовували — занотуйте, розберіться. Для цього по -максимуму ходимо на співбесіди?
  • Освіжіть свої теоретичні знання. Дуже часто зіштовхуюсь з ситуацією, коли людина — чудовий практик, зробив успішно не один проект, але не знає базових теоретичних основ. Досвід — це супер, це основа. Але ваша ціль — пройти інтерв’ю, де це є обов’язкова умова. Й без необхідних теоретичних основ це буде складно. Більш того, якщо ви не маєте цієї основи, ви будете знову й знову “винаходити колесо” замість того, щоб використати світові best practices.
  • Якщо ви відсилаєте резюме, а вам не відповідають, спробуйте знайти знайомих, які працюють в цій компанії або рекрутерів/HR й з’ясувати причину. Інколи причина не у вас, а у компанії: вакансію закрили внутрішнім кандидатом, відмінили чи кардинально змінили вимоги.

В цілому, якщо розглядати перспективи, то зараз — «останній потяг» для бізнесів для переходу в онлайн.
А це означає, що кількість бізнес аналітиків, які будуть працювати над цими проектами буде зростати. Тому радимо використати цей час з розумом й зайнятись підвищенням свого професійного рівня. Будемо раді зустрітися з вами на нашому онлайн курсі Business Analysis Intensive Online.

Узнайте, что нового!
Никакого спама, никогда!