• Як з бізнес аналітика дорости до продакт-менеджера – кар’єрний шлях.

    Як з бізнес аналітика дорости до продакт-менеджера – кар’єрний шлях.

Як з бізнес аналітика дорости до продакт-менеджера – кар’єрний шлях.

Автор статті: Ілля Олейник

Кар’єра продакт-менеджера здається природною для бізнес-аналітика, який планує подальшу роботу в продуктовій компанії. Дійсно, робота десь схожа, але має декілька суттєвих відмінностей. В першу чергу, це повна відповідальність за продукт – від збору вимог і до постачання користувачу. А треба буде саме рости, тому що список задач і сфера відповідальності “продакта” ширше, ніж у бізнес-аналітика.

Саме користувачу, а не “замовнику”, як називають свого клієнта в аутсорсингу. Тут і закладено основну відмінність клієнт продакт менеджера, саме кінцевий користувач системи, а не його власники, які входять в довжелезний список “стейкхолдерів. Тож, як вирости в продакт-менеджера з бізнес-аналітика? А треба буде саме рости, тому що список задач і сфера відповідальності “продакта” ширше, ніж у бізнес-аналітика.

Порада №1

Знайдіть роботу в компанії (або її частині), що займається гнучкою розробкою (agile).

Почніть працювати як продакт-овнер. Беріть участь в безпосередньому створенні продукту, роботі з продакт-менеджером та розробниками. Зрештою, почніть трансформацію самостійно. Також стане в пригоді тренінг по скраму або сертифікація product owner. Це дасть вам:

  • розуміння сучасного циклу створення програмного забезпечення;
  • фокус на продукті;
  • опис вимог зі сторони користувача продукту, а не його власника;
  • досвід управління проектами.

Об agile product management добре написано в цій статті.

Порада №2

Формуйте, а не збирайте вимоги.

Тепер за вимоги відповідаєте ви, а не замовник. Більш того, для всієї компанії продакт-менеджер є замовником. Для цього необхідно стати експертом в своїй предметній області. До речі, це може стати перешкодою для зміни сфери діяльності – ви вже стали експертом, а в новому “домені” необхідно починати спочатку.
Тому уважно поставтеся до вибору сфери, скоріш за все, вам потрібно буде працювати там найближчі роки. Постійно досліджуйте свій продукт повністю, навіть якщо ви відповідаєте тільки за його частину. Працюйте над вивченням оточення продукту та технологій, що використовуються.
Вам необхідно вміти формувати нефункціональні вимоги та поставити завдання розробникам, а це і продуктивність, телеметрія, локалізація, міграція даних, відповідність законам та стандартам.
Найімовірніше, збором таких вимог ви займалися як бізнес-аналітик. Тепер саме час розібратися, що з цього необхідно вашому продукту.

Порада №3

Концентруйте UX/UI навколо себе.

Продакт-менеджери, як правило, відповідають за розробку користувацьких інтерфейсів і моделюють поведінку користувача при роботі з системою, що зараз називається одним терміном user experience. Станьте експертом в UX. Дослідіть закони ергономіки та побудови користувацьких інтерфейсів.
Спробуйте брати участь в інтерв’ю з дизайнерами. Це допоможе вам зрозуміти їхню роботу та яким чином варто будувати роботу з ними. Доречі, ось непогана стаття про закони UX.

Порада №4

Змініть підхід до створення продукту.

Ваш продукт найімовірніше пройде фазу MVP. Всі вимоги, кожна фіча має бути розкладена з урахуванням включення в  MVP. Вимоги мають бути складені так, щоб продакт-менеджер вільно міг маніпулювати product scope та додавати\прибирати вимоги з release scope.

Пріоритизація вимог – це те, чим необхідно буде займатися постійно, на будь-якій стадії розробки продукту. Бізнес-аналітику нічого не заважає вже сьогодні розділити вимоги на умовні MVP/non-MVP. Це розуміння – одне з найважливіших.

Часто  MVP плутають з прототипом: поняття близькі, але не тотожні, вони використовують спільні інструменти. Детальніше можна почитати в цій статті.

Порада №5

Беріть на себе відповідальність за постачання продукту.

Дослідіть що таке реліз-планування, CI/CD. Робота з командою технічної підтримки, кол-центром, відділом продажу тепер теж є частиною ваших інтересів та відповідальностей.

Технічний словник бізнес-аналітика

Всі стейкхолдери допоможуть вам в розумінні вашого продукту і підкинуть ідеї його розвитку. Виходьте на стейкхолдерів напряму. Почніть пряму переписку і дружні стосунки, вони мають знати, що перша людина, яка їм допоможе – це продакт-менеджер.

Хоч, як бізнес-аналітик, ви не відповідаєте безпосередньо за запуск продукту – вам нічого не заважає спілкуватися зі стейкхолдерами та досліджувати, що відбувається з вашим продуктом в “полях”.

Про запуск продукту можна почитати тут.

  • Business Analysis Intensive Online – базовий шеститижневий курс, протягом якого ви максимально заглибитесь у професію бізнес-аналітика.
  • Certified Product Owner / Product Manager with SAFe Online – сертифікаційний тренінг SAFe® Product Owner / Product Manager Online дозволить усього за 3 дні освоїти всі необхідні навички для успішного виконання ролі PO\PM у компанії та отримати міжнародну сертифікацію SAFe ® 6.0 PO\PM Certification від Scaled Agile.
Дізнайтеся що нового!
Рекомендуємо не пропускати наш щомісячний дайджест )